Naast verlichting en goed hang- en sluitwerk biedt elektronische beveiliging een uitstekende aanvulling op de beveiliging van uw huis of bedrijfspand.
Een goed beveiligingssysteem kan u een hoop ellende besparen. Inbraakbeveiliging heeft een preventieve werking waardoor de kans op inbraak kleiner is. De aanschaf en installatie van een alarmsysteem is dus een verstandige keuze. Afhankelijk van uw wensen en de zaken die u wilt beveiligingen, adviseren wij u graag over elektronische inbraakbeveiliging op maat.
Wat is voor u de belangrijkste reden om een beveiligingsinstallatie aan te schaffen? Soms stelt de verzekeraar een alarminstallatie verplicht, maar vaak gaat het om uw eigen gevoel van veiligheid en de beveiliging van uw eigendommen. Een alarmsysteem kan een afschrikwekkende functie hebben voor inbrekers, maar het kan er ook voor zorgen dat u op tijd gealarmeerd wordt als er wel iets aan de hand is.
Onze systemen zijn geschikt voor uw woonhuis of in een complexe installatie voor bedrijven.
Ook voor bestaande installaties verzorgen wij het onderhoud, een eventuele uitbreiding of een second opinion. De alarmsystemen kunnen bedraad of draadloos aangelegd worden, wij komen u graag adviseren over de beste oplossing.
Wij hebben een compleet assortiment bedrade en draadloze detectoren, waarmee we kunnen inspringen op de installatie eisen, bedrijfsomstandigheden en het gewenste uiterlijk. Bij een bedrade installatie hebben de detectoren een vaste verbinding en ze hebben geen batterijen nodig. Wel moet de bekabeling weg gewerkt worden, maar dit is vaak goed te camoufleren. In sommige situaties is het beter om een draadloze variant te plaatsen. Deze zijn wel wat duurder door de techniek die er in zit en de deur- en raamcontacten zijn groter dan de bedrade variant. Wij wegen graag af welk detectiepunt wij netjes kunnen bedraden en welke wij draadloos aanbieden.
Aansluitend op uw wensen hebben wij een geschikt bediendeel voor u. Van een makkelijk bediendeel met behoud van de hoogste beveiliging, tot een zeer uitgebreid luxe bediendeel, die leverbaar is in meerdere kleuren. Bij de uitgebreide bediendelen, die voorzien kunnen zijn van een touchscreen, is het mogelijk een reeks van commando’s uit te voeren met slechts één enkele aanraking.
Een combinatie tussen vaste en draadloze bediendelen en alarmgevers is ook een mogelijkheid.
Bij elk alarmsysteem hoort een sirene om u en de inbreker door luid alarm te laten weten dat er meer aan de hand is. Om ook de omgeving te waarschuwen kunnen er aan de buitengevel een flitslamp en eventueel een sirene gemonteerd worden.
Vaak zijn het de verzekeraars die eisen dat er een certificaat bij een beveiligingsinstallatie wordt geleverd. Het certificaat geeft onder andere aan dat het systeem aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet, dit omvat de gebruikte apparatuur en ook de wijze waarop de installatie is aangelegd. Ook worden er voor de certificering eisen gesteld aan de installateur en het bedrijfspand van de installateur. De wijze waarop de gegevens van klanten zijn opgeslagen en hoe deze kunnen worden benaderd, worden bij een gecertificeerde installateur gewaarborgd. Is er een wens voor een certificaat of opleveringsbewijs, dan kunt u natuurlijk terecht bij Techno Mondo.
De visie van deze branche organisatie VEB is dat veiligheid optimaal gerealiseerd wordt doordat betrouwbare beveiligingsbedrijven de te nemen maatregelen met elkaar afstemmen. Hierdoor realiseren deze bedrijven met elkaar, denkend vanuit totaal oplossingen die gebaseerd zijn op een schat aan ervaring, de beste beveiligingsoplossingen.
De missie van de VEB is dan ook de veiligheid in Nederland optimaal waarborgen en daar past Techno Mondo goed bij.
Wilt u weten hoe licht of zwaar u zou moeten beveiligen, dan kunt hier onder een de VRKI (Verbeterde Risico Klassen Indeling) kaart downloaden deze is door het CCV (Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid) samengesteld. Daarom zal uw verzekeraar achter de keuze staan om de beveiligingsmaatregelen te laten uitvoeren door een bedrijf met een VEB erkenning.
Wanneer de beveiligingsinstallatie wordt getriggerd gaat er direct een sirene af. Tegelijkertijd gaat het systeem bellen om aan te geven dat er een ongewenste activiteit is geconstateerd. Natuurlijk kunt u ervoor kiezen dat het systeem uw mobiele telefoon belt, maar daarbij spelen allerlei factoren een rol als het gaat om de responsetijd van een deze melding. Door gebruik te maken van een meldkamer heeft u diverse voordelen.
Uw systeem meldt de gedetecteerde activiteit digitaal aan de meldkamer door. Dit kan via het internet en dat scheelt u weer aanzienlijk in de telefoonkosten. Een digitale melding is binnen een mum van tijd verzonden, dus een inbreker heeft te weinig tijd om bijvoorbeeld de telefoonlijn door te knippen. Een centralist van de meldkamer gaat direct bellen. Als er niet snel genoeg wordt opgenomen wordt de volgende persoon gebeld. Bij de alarmmelding kunt u aan de centralist vragen wat de melding is, waarop u kunt beslissen wat de urgentie kan zijn. U heeft dan ook direct een indicatie in welke buurt van uw woning of bedrijf u het moet zoeken.
Nog een voordeel van de koppeling met de meldkamer is dat uw alarminstallatie regelmatig controleert of er nog contact is met de meldkamer. Als de controlemelding niet binnen is gekomen, dan wordt u daarover gebeld. Dat geeft alvast een stuk meer zekerheid over de juiste werking als het alarm afgaat.
De centralisten weten door hun opleiding en ervaring wel dat er waarschijnlijk iets meer aan de hand is als u op een ongebruikelijke manier reageert. Zij zullen iets verder vragen en eventueel actie ondernemen, zoals de politie waarschuwen. Iets wat met een directe melding zonder gebruik te maken van een meldkamer niet mogelijk is.
Er zijn echter voor particulieren wel voorwaarden voor politieopvolging deze moet aangevraagd worden en deze wordt dan beoordeeld. Wordt de aanvraag afgewezen, dan betekent dit niet dat er geen actie wordt genomen op een overvalalarm.
Bedrijven hoeven deze aanvraag niet te doen.
In geval van een alarm of melding kan onze meldkamer een surveillant aansturen. Hij controleert het pand aan de buitenzijde op braakschade. Eenmaal binnen handelt de surveillant de melding af volgens het vooraf overeengekomen protocol. Indien er bijzonderheden zijn zorgt de surveillant voor de vervolgactie. Deze kan bestaan uit het informeren van een contactpersoon, politie, brandweer of bijvoorbeeld het inschakelen van een glaszetter.
Wij werken nauw samen met H&G Security en EW Security uit Naaldwijk, zij staan klaar om 24 uur per dag, 7 dagen dagen per week om bij alarm of een melding van uw alarmsysteem accuraat uw zorgen uit handen te nemen.
Wij nemen het technische gedeelte voor u uit handen en de alarmopvolger neemt voor u het risico ter plaatse.
De beveiliging van uw huis of bedrijfspand kan nog verder uitgebreid worden dan alleen het gewone alarmsysteem. U kunt hierbij denken aan de voordelen van het in- en uitschakelen van verlichting bij een alarmmelding, het versturen van screenshots van de camerabeelden bij activering van het alarm, het bedienen van het alarmsysteem via uw mobiele telefoon en entree toezicht door middel van een zoemer of een melding op uw telefoon.
Bij activatie van het alarm is het mogelijk om bepaalde verlichting in te laten schakelen. Mocht er een inbreker aan het werk zijn, dan komt deze vol in het licht te staan, waardoor hij hopelijk zijn poging om in te breken zal staken. Ook is het voor de eventueel gealarmeerde opvolgingsdienst beter mogelijk om de situatie te overzien op de locatie.
Bij activering van het alarmsysteem is het mogelijk om de videocamera’s direct op te laten nemen in hoge resolutie en de recorder een e-mail te laten sturen met screenshots van deze camerabeelden. Hierdoor bent u direct op de hoogte welk gevaar er dreigt als het alarm afgaat en kan er gepaste actie worden ondernomen.
U kunt lokaal of via een app uw alarmsysteem uitzetten op de door u gewenste tijd, zodat u bijvoorbeeld na de normale sluitingstijd nog kunt werken of zodat u kunt uitslapen en alles toch goed beveiligd blijft. Het is mogelijk om basistijden voor bepaalde alarmsystemen in te stellen en deze bij uitzonderingen te wijzigen.
Het is mogelijk om de deurbel uit te zetten via het alarm bedieningspaneel zonder dat u in de meterkast de stekker er uit hoeft te trekken.
Bij activatie van het alarm kan deze op afstand worden uitgeschakeld, door gebruik te maken van een mobiele app, op de tablet of smartphone. Dit is niet bij alle alarmsystemen gebruikelijk en mogelijk, vraag hiervoor naar de mogelijkheden van uw (nieuwe) alarmsysteem.
Mocht de vervelende situatie zich voordoen dat u ooit onder dwang het alarm uit moet schakelen, dan is dit te ondervangen door het invoeren van een speciale code. Door het invoeren van deze code wordt een melding naar de meldkamer doorgezet, waardoor ze daar de melding binnen krijgen dat het alarm onder dwang is uitgezet. Hier kunnen ze dan gepaste actie op gaan ondernemen.
Mocht u geen (constant) toezicht hebben op een deur, dan is het mogelijk om bij het openen een melding op uw telefoon te ontvangen of een zoemer af te laten gaan. Dit verhoogt de veiligheid en bij een zoemer is ook diegene die binnenkomt geattendeerd dat men weet dat hij er is.